Ministerstwo publikuje podręcznik użytkownika Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

13.02.2020

Media

W dniu dzisiejszym Ministerstwo Finansów opublikowało praktyczny Podręcznik Użytkownika Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych oraz odpowiedzi na 34 najczęściej zadawane pytania.

Oba dokumenty przygotowane zostały przez Izbę Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.

Niestety przygotowane dokumenty nie wyjaśniają wszystkich wątpliwości związanych z Centralnym Rejestrem Beneficjentów Rzeczywistych. Podręcznik jest raczej techniczną instrukcją działania rejestru, zaś odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania nierzadko nie dostarczają jednoznacznych wskazówek. Jednakże ze względu na urzędowy charakter wyjaśnień rekomendujemy przejrzenie dokumentów przed zgłoszeniem spółki do rejestru. Dokumenty dostępne są na stronie Ministerstwa Finansów.

Jednocześnie przypominamy, o obowiązku zgłaszania do Rejestru wszystkich spółek zarejestrowanych w KRS po 13.10.2019r. Spółki zarejestrowane przed 13.10.2019 r. mają jeszcze 2 miesiące na zgłoszenie rejestru – termin upływa 13.04.2020 r.

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości związane z uruchomieniem i funkcjonowaniem Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, zespół Kancelarii Ożóg Tomczykowski pozostaje do Państwa dyspozycji.

12.05.2025

Fundacja rodzinna. Przekazujesz akcje lub udziały? Uważaj na te trzy instytucje

Czytaj

09.05.2025

Jak podzielić zysk spółki z o.o. na zwyczajnym zgromadzeniu wspólników?

Czytaj

08.05.2025

Premiera raportu 2.0 Fundacje Rodzinne

Czytaj

25.04.2025

Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?

Czytaj