Jakie podatki powinni płacić influencerzy oraz firmy, które z nimi współpracują

14.08.2020

Media

Zarobki cenionych influencerów są coraz wyższe. Nie dziwi więc fakt, że Urzędy Skarbowe zaczynają interesować się rozliczeniami pomiędzy twórcami a firmami, które z nimi współpracują. Rozmowa Marcina Rozbickiego z MarketNews24.pl.

Jeśli przedsiębiorcy nawiązują współpracę z influencerami, której celem jest podjęcie działań marketingowych, to należy rozróżnić dwie sytuacje. Pierwszą, gdy taki twórca internetowy jest przedsiębiorcą i drugą, gdy nie jest.

„Zgodnie z ustawą o podatku od osób fizycznych, jeżeli wartość produktów promocyjnych brutto nie przekracza 200 zł, nie będą one podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Ustalając wartość otrzymanego produktu, należy zsumować jego części, np. w przypadku przekazania w formie prezentu np. roweru, jego wartość będzie ustalana jako suma wszystkich składników, a nie jego poszczególnych części, tj. kół, kierownicy, siodełka.

– Zdarzają się sytuacje, w których wartość poszczególnych elementów istotnie nie przekracza 200 zł, ale łącznie tworzą jedną funkcjonalną całość o wartości większej niż 200 zł. Tego rodzaju sposób ustalania wartości, ma na celu uniknięcie nadużyć przedmiotowego zwolnienia, niemniej jednak warto pamiętać o tym, że przy wycenie należy również kierować się racjonalnością oraz zasadnością jej przeprowadzenia – mówi w rozmowie z MarketNews24 Marcin Rozbicki, Junior Associate w Kancelarii Ożóg Tomczykowski. – Na marginesie, chciałbym wskazać, że zwolnienie to może dotyczyć influencerów, którzy nie współpracują z przedsiębiorcą na podstawie umów cywilnoprawnych, nie są pracownikami ani nie prowadzą działalności gospodarczej.

Rozmowę można obejrzeć na platformie informacyjnej MarketNews24.pl.

07.02.2025

Jak ochronić się przed utratą lub ukrywaniem majątku wspólnego?

Czytaj

31.01.2025

Zakup jachtu – jak inwestować w luksusowe środki transportu?

Czytaj

24.01.2025

Alimenty na byłego męża lub żonę. Kiedy trzeba płacić?

Czytaj

17.01.2025

Ulga sponsoringowa dla firm – kto może z niej skorzystać?

Czytaj