Dyrektywa OMNIBUS. Jak przygotować się na konsumencki nowy ład? Artykuł Barbary Siuty dla Retail Journal

12.07.2022

Media

Dyrektywa Omnibus określana niekiedy jako „konsumencki nowy ład” wprowadzi liczne zmiany w prawie konsumenckim i nowe obowiązki dla przedsiębiorców w szczególności funkcjonujących na rynku e-commerce. Zmiany wpłyną bezpośrednio na procesy sprzedażowe i marketingowe wielu firm, dlatego obecnie już warto zaplanować strategie dostosowania się do nowych obowiązków.

W toku prac legislacyjnych znajduje się projekt ustawy, którego celem jest implementowanie regulacji do polskiego porządku prawnego. Nowe przepisy mają prowadzić do poszerzenia świadomości konsumenta odnośnie oferowanych towarów oraz procesu sprzedaży. Oznacza to nowe obowiązki dla przedsiębiorcy między innymi w zakresie:
▶️informowania o sposobie prezentowania ofert oraz ustalania cen,
▶️weryfikacji autentyczności opinii o sprzedawanych produktach i usługach,
▶️informowania o sposobie tworzenia promocji.

❗️Więcej o tym w artykule Barbara Siuta dla Retail Journal.

Dyrektywa OMNIBUS. Jak przygotować się na konsumencki nowy ład?

17.04.2025

Za co odpowiada zarząd fundacji rodzinnej? „Musi radzić sobie też z emocjami członków rodziny”

Czytaj

14.04.2025

WEBINAR: Kontrole pod kontrolą: podatnicy pod lupą – praktyka KAS 2022–2024.

Czytaj

07.04.2025

Czy zasoby grupowe należy uwzględniać w badaniu rzeczywistej działalności gospodarczej

Czytaj

31.03.2025

WEBINAR: Zmiany w podatku od zysków kapitałowych a rozliczenie PIT za 2024 rok.

Czytaj