Dyrektywa OMNIBUS. Jak przygotować się na konsumencki nowy ład? Artykuł Barbary Siuty dla Retail Journal

12.07.2022

Media

Dyrektywa Omnibus określana niekiedy jako „konsumencki nowy ład” wprowadzi liczne zmiany w prawie konsumenckim i nowe obowiązki dla przedsiębiorców w szczególności funkcjonujących na rynku e-commerce. Zmiany wpłyną bezpośrednio na procesy sprzedażowe i marketingowe wielu firm, dlatego obecnie już warto zaplanować strategie dostosowania się do nowych obowiązków.

W toku prac legislacyjnych znajduje się projekt ustawy, którego celem jest implementowanie regulacji do polskiego porządku prawnego. Nowe przepisy mają prowadzić do poszerzenia świadomości konsumenta odnośnie oferowanych towarów oraz procesu sprzedaży. Oznacza to nowe obowiązki dla przedsiębiorcy między innymi w zakresie:
▶️informowania o sposobie prezentowania ofert oraz ustalania cen,
▶️weryfikacji autentyczności opinii o sprzedawanych produktach i usługach,
▶️informowania o sposobie tworzenia promocji.

❗️Więcej o tym w artykule Barbara Siuta dla Retail Journal.

Dyrektywa OMNIBUS. Jak przygotować się na konsumencki nowy ład?

07.12.2023

Dr Matarewicz dla prawo.pl: Rządowy projekt zmian w zakresie podatku cukrowego nie ma uzasadnienia merytorycznego

Czytaj

01.12.2023

Artykuł dla Forbes: Fundacja rodzinna w Polsce czy za granicą?

Czytaj

01.12.2023

Artykuł dla Business Insider Polska: KSeF zbliża się wielkimi krokami

Czytaj

27.11.2023

Tax Alert: Uchwała NSA – cesja uprawnień z umowy deweloperskiej 8% czy 23% VAT?

Czytaj