Dyrektywa OMNIBUS. Jak przygotować się na konsumencki nowy ład? Artykuł Barbary Siuty dla Retail Journal

12.07.2022

Media

Dyrektywa Omnibus określana niekiedy jako „konsumencki nowy ład” wprowadzi liczne zmiany w prawie konsumenckim i nowe obowiązki dla przedsiębiorców w szczególności funkcjonujących na rynku e-commerce. Zmiany wpłyną bezpośrednio na procesy sprzedażowe i marketingowe wielu firm, dlatego obecnie już warto zaplanować strategie dostosowania się do nowych obowiązków.

W toku prac legislacyjnych znajduje się projekt ustawy, którego celem jest implementowanie regulacji do polskiego porządku prawnego. Nowe przepisy mają prowadzić do poszerzenia świadomości konsumenta odnośnie oferowanych towarów oraz procesu sprzedaży. Oznacza to nowe obowiązki dla przedsiębiorcy między innymi w zakresie:
▶️informowania o sposobie prezentowania ofert oraz ustalania cen,
▶️weryfikacji autentyczności opinii o sprzedawanych produktach i usługach,
▶️informowania o sposobie tworzenia promocji.

❗️Więcej o tym w artykule Barbara Siuta dla Retail Journal.

Dyrektywa OMNIBUS. Jak przygotować się na konsumencki nowy ład?

20.12.2023

Artykuł dla Rzeczpospolitej. Fundacja rodzinna: Małżeństwo to nie rodzina

Czytaj

19.12.2023

Artykuł dla Business Insider Polska: Siedem grzechów głównych przy tworzeniu fundacji rodzinnej

Czytaj

19.12.2023

Artykuł dla Forbes: Fundacja rodzinna a inwestycje nieruchomościowe

Czytaj

15.12.2023

Artykuł dla Rzeczpospolitej: Fundacja rodzinna – termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych

Czytaj