Czy bon jest dobrym rozwiązaniem podczas epidemii? Wojciech Kotowski wypowiada się na łamach dziennika Rzeczpospolita

06.04.2020

Media

Przekazanie klientom voucherów na usługi, które zostaną realizowane po wznowieniu działalności, może być sposobem na ratowanie biznesu. Przed podjęciem takiego działania przedsiębiorca powinien przeanalizować jego skutki podatkowe.

Epidemia COVID-19 i wynikające z niej ograniczenia mają oczywisty negatywny skutek dla działalności gospodarczej wielu przedsiębiorców. Wymusza również niekonwencjonalne działania, które mają na celu ratowanie biznesu. Jednym z takich działań jest wydawanie voucherów na swoje usługi, które będą mogły być realizowane po kryzysie. Tego typu działanie jest szczególnie popularne w branży turystycznej, hotelarskiej czy gastronomicznej. Również przepisy ustawy z 31 marca br., wprowadzające szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem i przeciwdziałaniem COVID-19 ,wskazują wprost możliwość wydania klientowi vouchera w określonych przypadkach jako alternatywę dla zwrotu środków pieniężnych.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że w przypadku niektórych branż (organizacji kongresów, wydarzeń sportowych, etc.) ustawa zastrzega możliwość wdrożenia takiego schematu wówczas, gdy rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii. Zasada ta ma odpowiednie zastosowanie również w branży…

Całość artykułu mozna przeczytać tutaj.

24.01.2025

Alimenty na byłego męża lub żonę. Kiedy trzeba płacić?

Czytaj

17.01.2025

Ulga sponsoringowa dla firm – kto może z niej skorzystać?

Czytaj

13.01.2025

Minimalny podatek dochodowy – czy czas panikować?

Czytaj

13.01.2025

ICLG: Private Client 2025 – polska perspektywa w międzynarodowym przewodniku

Czytaj