Skarbówka chce wiedzieć co myśli o niej podatnik
28.10.2020
Krajowa Administracja Skarbowa rozpisała przetarg na badanie dotyczące oczekiwań wobec KAS w zakresie jakości obsługi klienta. Jest to pierwszy krok projektu, który ma pokazać, jak podatnicy widzą słabe i mocne strony KAS, którego efektem końcowym ma być program zarządzania relacjami z klientami. Nasz ekspert, dr Jacek Matarewicz, Lider Praktyki VAT, Akcyzy i Ceł oraz ekspert BCC udziela komentarza w tej kwestii dla portalu Bisness Insider.
„Poprawa wizerunku urzędników KAS w postrzeganiu przeciętnego podatnika-przedsiębiorcy będzie możliwa wówczas, gdy ich wzajemna relacja ulegnie fundamentalnej zmianie, tj. z „przeciwników procesowych” staną się partnerami biznesowymi. Jest to możliwe jedynie wtedy, gdy poza fiskalnym celem swojego działania organy administracji skarbowej dostrzegą również misję związaną z realizacją funkcji edukacyjnej i wspierającej działalność gospodarczą. Urzędnik powinien prowadzić przedsiębiorcę za rękę, służyć mu radą i pomagać unikać błędów.” – uważa dr Jacek Matarewicz.
Cały artykuł można przeczytać pod linkiem.
07.12.2023