Skarbówka chce wiedzieć co myśli o niej podatnik

28.10.2020

Media

Krajowa Administracja Skarbowa rozpisała przetarg na badanie dotyczące oczekiwań wobec KAS w zakresie jakości obsługi klienta. Jest to pierwszy krok projektu, który ma pokazać, jak podatnicy widzą słabe i mocne strony KAS, którego efektem końcowym ma być program zarządzania relacjami z klientami. Nasz ekspert, dr Jacek Matarewicz, Lider Praktyki VAT, Akcyzy i Ceł oraz ekspert BCC udziela komentarza w tej kwestii dla portalu Bisness Insider.

„Poprawa wizerunku urzędników KAS w postrzeganiu przeciętnego podatnika-przedsiębiorcy będzie możliwa wówczas, gdy ich wzajemna relacja ulegnie fundamentalnej zmianie, tj. z „przeciwników procesowych” staną się partnerami biznesowymi. Jest to możliwe jedynie wtedy, gdy poza fiskalnym celem swojego działania organy administracji skarbowej dostrzegą również misję związaną z realizacją funkcji edukacyjnej i wspierającej działalność gospodarczą. Urzędnik powinien prowadzić przedsiębiorcę za rękę, służyć mu radą i pomagać unikać błędów.” – uważa dr Jacek Matarewicz.

Cały artykuł można przeczytać pod linkiem.

09.05.2025

Jak podzielić zysk spółki z o.o. na zwyczajnym zgromadzeniu wspólników?

Czytaj

08.05.2025

Premiera raportu 2.0 Fundacje Rodzinne

Czytaj

25.04.2025

Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?

Czytaj

17.04.2025

Za co odpowiada zarząd fundacji rodzinnej? „Musi radzić sobie też z emocjami członków rodziny”

Czytaj