Urzędy skarbowe dzwonią do firm w sprawie umów

19.10.2020

Media

Urzędnicy coraz częściej dzwonią do przedsiębiorców, żeby uzyskać dodatkowe informacje. Czy należy obawiać się takich telefonów? Komentarz dr Jacka Matarewicza, Lidera Praktyki VAT, Akcyzy i Ceł w Kancelarii Ożóg Tomczykowski, Eksperta BCC dla portalu rp.pl.

„Urzędnicy dzwonią do podatników w różnych sprawach, np. by wyjaśnić pomyłkę w deklaracji. Często mają też wątpliwości dotyczące JPK. Zdarza się, że proszą o kopie faktur wykazanych w ewidencji, dokumenty potwierdzające dokonanie płatności czy kopię umowy handlowej z kontrahentem. Proszą również o przesłanie dokumentów e-mailem. Wszystko po to, by przyspieszyć wyjaśnienie sprawy.

Potwierdza to dr Jacek Matarewicz, lider praktyki VAT w Kancelarii Ożóg Tomczykowski. Zaznacza, że są takie sprawy, które można przyspieszyć poprzez udzielenie pewnych informacji urzędnikowi przez telefon. Może to dotyczyć m.in. spraw dotyczących zwrotu podatku, wydania wiążącej informacji stawkowej czy akcyzowej.

– Nie można więc założyć z góry, że taki tryb komunikacji z organem podatkowym powinien być zabroniony – mówi.”

Zapraszamy do lektury całego artykułu na portalu rp.pl.

08.05.2025

Premiera raportu 2.0 Fundacje Rodzinne

Czytaj

25.04.2025

Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?

Czytaj

17.04.2025

Za co odpowiada zarząd fundacji rodzinnej? „Musi radzić sobie też z emocjami członków rodziny”

Czytaj

14.04.2025

WEBINAR: Kontrole pod kontrolą: podatnicy pod lupą – praktyka KAS 2022–2024.

Czytaj