Upominek za 10 zł marketingu nie zbuduje

14.01.2019

Media

14 stycznia 2019 r. w Dzienniku Gazecie Prawnej ukazał się komentarz dr Jacka Matarewicza, Lidera Praktyki Podatku VAT, Akcyzy i Ceł, do artykułu pt. „Upominek za 10 zł marketingu nie zbuduje”.

„Najmniejszych firm nie stać na wielkie akcje promocyjne, więc stawiają na prezenty. PIAP i KIG piszą do władz, że trzeba podnieść kwotę, do której podarki będą zwolnione z VAT

Przedsiębiorcy chcą, aby w definicji nieopodatkowanych upominków podwyższono ich górną wartość. Apelują o to do dwóch resortów — finansów i przedsiębiorczości. Obecnie z podatku od towarów i usług (VAT) są zwolnione prezenty o małej wartości, przekazywane nieodpłatnie na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika. Ta mała i zarazem łączna wartość towarów sprezentowanych jednej osobie nie może w ciągu roku podatkowego przekroczyć 100 zł. Jest przy tym warunek, aby firma prowadziła ewidencję pozwalającą ustalić tożsamość obdarowanych osób. Inaczej, jeśli upominku nie ujęto w takiej dokumentacji, ulgą jest objęty przedmiot o jednostkowej cenie do 10 zł (bez podatku), przy czym jest to także limit kosztów dla prezentów wytworzonych przez darczyńcę, a nie tych nabytych…”

Zapraszamy do lektury całego artykułu na portalu pb.pl

27.05.2025

Sukcesorzy kontra nestorzy – jak przekazać stery młodszemu pokoleniu

Czytaj

27.05.2025

Podatek od niezgłoszonego spadku. Fiskus ma trzy lata na decyzję

Czytaj

26.05.2025

Polscy przedsiębiorcy wybierają fundacje rodzinne. Trend czy chwilowa moda

Czytaj

23.05.2025

Fundacje rodzinne mają wzięcie

Czytaj