Upominek za 10 zł marketingu nie zbuduje

14.01.2019

Media

14 stycznia 2019 r. w Dzienniku Gazecie Prawnej ukazał się komentarz dr Jacka Matarewicza, Lidera Praktyki Podatku VAT, Akcyzy i Ceł, do artykułu pt. „Upominek za 10 zł marketingu nie zbuduje”.

„Najmniejszych firm nie stać na wielkie akcje promocyjne, więc stawiają na prezenty. PIAP i KIG piszą do władz, że trzeba podnieść kwotę, do której podarki będą zwolnione z VAT

Przedsiębiorcy chcą, aby w definicji nieopodatkowanych upominków podwyższono ich górną wartość. Apelują o to do dwóch resortów — finansów i przedsiębiorczości. Obecnie z podatku od towarów i usług (VAT) są zwolnione prezenty o małej wartości, przekazywane nieodpłatnie na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika. Ta mała i zarazem łączna wartość towarów sprezentowanych jednej osobie nie może w ciągu roku podatkowego przekroczyć 100 zł. Jest przy tym warunek, aby firma prowadziła ewidencję pozwalającą ustalić tożsamość obdarowanych osób. Inaczej, jeśli upominku nie ujęto w takiej dokumentacji, ulgą jest objęty przedmiot o jednostkowej cenie do 10 zł (bez podatku), przy czym jest to także limit kosztów dla prezentów wytworzonych przez darczyńcę, a nie tych nabytych…”

Zapraszamy do lektury całego artykułu na portalu pb.pl

10.03.2025

Jakimi kwestiami w podatku u źródła należy zająć się w 2025 r.

Czytaj

10.03.2025

Jak planować inwestycje w złoto – konsekwencje podatkowe

Czytaj

28.02.2025

Czy inwestycja w wino może przynosić zyski?

Czytaj

28.02.2025

Fundacja rodzinna, czyli pierwszoplanowe narzędzie sukcesyjne.

Czytaj