Upominek za 10 zł marketingu nie zbuduje

14.01.2019

Media

14 stycznia 2019 r. w Dzienniku Gazecie Prawnej ukazał się komentarz dr Jacka Matarewicza, Lidera Praktyki Podatku VAT, Akcyzy i Ceł, do artykułu pt. „Upominek za 10 zł marketingu nie zbuduje”.

„Najmniejszych firm nie stać na wielkie akcje promocyjne, więc stawiają na prezenty. PIAP i KIG piszą do władz, że trzeba podnieść kwotę, do której podarki będą zwolnione z VAT

Przedsiębiorcy chcą, aby w definicji nieopodatkowanych upominków podwyższono ich górną wartość. Apelują o to do dwóch resortów — finansów i przedsiębiorczości. Obecnie z podatku od towarów i usług (VAT) są zwolnione prezenty o małej wartości, przekazywane nieodpłatnie na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika. Ta mała i zarazem łączna wartość towarów sprezentowanych jednej osobie nie może w ciągu roku podatkowego przekroczyć 100 zł. Jest przy tym warunek, aby firma prowadziła ewidencję pozwalającą ustalić tożsamość obdarowanych osób. Inaczej, jeśli upominku nie ujęto w takiej dokumentacji, ulgą jest objęty przedmiot o jednostkowej cenie do 10 zł (bez podatku), przy czym jest to także limit kosztów dla prezentów wytworzonych przez darczyńcę, a nie tych nabytych…”

Zapraszamy do lektury całego artykułu na portalu pb.pl

25.04.2025

Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?

Czytaj

17.04.2025

Za co odpowiada zarząd fundacji rodzinnej? „Musi radzić sobie też z emocjami członków rodziny”

Czytaj

14.04.2025

WEBINAR: Kontrole pod kontrolą: podatnicy pod lupą – praktyka KAS 2022–2024.

Czytaj

07.04.2025

Czy zasoby grupowe należy uwzględniać w badaniu rzeczywistej działalności gospodarczej

Czytaj