Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dla Klientów i potencjalnych Klientów
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia UE 2016/679 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE. L Nr 119 str. 1 ze zm., zwane RODO), Współadministratorzy danych informują o tym, że:
1. Informacja o współadministratorach danych osobowych
Z uwagi na prowadzenie działalności jako Podmioty powiązane oraz wspólnie użytkowane systemy informatyczne i serwery, Współadministratorami Pani/Pana danych osobowych są:
Ze Współadministratorami można kontaktować się przez adres mailowy: daneosobowe@tomczykowscy.pl, osobiście oraz listownie na adres siedziby, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących na mocy RODO.
Współadministratorzy dokonali wspólnych uzgodnień, których zasadnicza treść jest udostępniana podmiotom, których dane dotyczą, można je znaleźć w Polityce Prywatności pod adresem: https://tomczykowscy.pl/polityka-prywatnosci/. Podmiotem odpowiedzialnym we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych jest Tomczykowski Tomczykowska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
2. Cele przetwarzania danych
Pani/Pana dane osobowe (takie jak imię, nazwisko, firma, adres, numer telefonu i inne podane dane) przetwarzane są w celu realizacji usług Podmiotów powiązanych (Współadministratorów). Ponadto za Pani/Pana zgodą dane przetwarzane są w celu otrzymywania na podany adres e-mail informacji branżowych i handlowych (w tym newsletter) oraz pozostawania w bazie kontaktowej Współadministratorów.
3. Podstawy przetwarzania danych
Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, art. 6 ust. 1 lit. c RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na współadministratorach (w tym realizowanie przepisów Ustawy o doradztwie podatkowym, Ustawy o radcach prawnych, ustawy Prawo o adwokaturze i innych przepisów branżowych), udzielona zgoda (w tym w aspekcie przesyłania newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną), oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez współadministratorów, uznająca dochodzenie i obronę przed roszczeniami za prawnie usprawiedliwiony cel współadministratorów danych.
4. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe nie są udostępniane żadnym podmiotom komercyjnie. Dostęp do nich mogą mieć pracownicy i współpracownicy Podmiotów powiązanych (Współadministratorów), usługodawcy, podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych zgodnie z art. 28 RODO. Współadministratorzy informują, że do kategorii odbiorców mogą należeć: dostawcy rozwiązań infrastruktury IT, podwykonawcy, dostawcy i podmioty współpracujące ze Współadministratorami, świadczące usługi obsługi administracyjnej, księgowo-finansowej, kadrowej, usługi doradcze i inne usługi zamówione przez Współadministratorów.
5. Okres retencji danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu zakończenia okresów wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (w tym okresy wynikające z przepisów Ustawy o rachunkowości, okresy przedawnienia z Kodeksu cywilnego).
6. Prawa podmiotów danych
Ma Pani/Pan prawo do:
7. Konieczność / dobrowolność podania danych
Podanie Pani/Pan danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zrealizowania usługi.
8. Dodatkowe informacje
Pani/Pana dane osobowe nie są świadomie i intencjonalnie przekazywane przez Współadministratorów do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. Dane nie służą też zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, ani profilowaniu.