Polscy przedsiębiorcy wybierają fundacje rodzinne. Trend czy chwilowa moda

26.05.2025

Media, Podatki, Prawo

Czy fundacje rodzinne to chwilowa moda? Zdecydowanie nie – to trwały element krajobrazu polskiego biznesu.

W rozmowie z Business Insider Polska Anna Turska-Tomczykowska i Hubert Królak, EMBA z Bank Pekao S.A. podsumowują pierwsze dwa lata funkcjonowania ustawy o fundacjach rodzinnych – i pokazują, że przedsiębiorcy nie tylko szukają narzędzi sukcesji, ale też długofalowego inwestowania.

„Największym plusem i magnesem fundacji rodzinnej jest możliwość oddzielenia zarządzania od własności. To jest kluczowe w sytuacji, kiedy dzieci nie są gotowe, albo nie chcą, albo nie mają możliwości, by zaangażować się w biznes. Założenie fundacji powoduje, że z jednej strony rodzina nadal jest właścicielem majątku, a z drugiej strony biznes jest sprawnie zarządzany, bo ciągle ma jednego właściciela.” – Anna Turska-Tomczykowska

Cała rozmowa dostępna jest tutaj. 

 

 

28.07.2025

Z objaśnień w podatku u źródła warto korzystać, ale trzeba uważać na pułapki

Czytaj

25.07.2025

Jak to możliwe, że big techy płacą w Polsce niższe podatki niż polskie firmy?

Czytaj

23.07.2025

Kryptowaluty a fiskus. Ryzyko wykrycia zysków wzrośnie

Czytaj

22.07.2025

Niskie podatki od gigantów. Za mało płacą nie tylko Google i Facebook

Czytaj