Polscy przedsiębiorcy wybierają fundacje rodzinne. Trend czy chwilowa moda

26.05.2025

Media, Podatki, Prawo

Czy fundacje rodzinne to chwilowa moda? Zdecydowanie nie – to trwały element krajobrazu polskiego biznesu.

W rozmowie z Business Insider Polska Anna Turska-Tomczykowska i Hubert Królak, EMBA z Bank Pekao S.A. podsumowują pierwsze dwa lata funkcjonowania ustawy o fundacjach rodzinnych – i pokazują, że przedsiębiorcy nie tylko szukają narzędzi sukcesji, ale też długofalowego inwestowania.

„Największym plusem i magnesem fundacji rodzinnej jest możliwość oddzielenia zarządzania od własności. To jest kluczowe w sytuacji, kiedy dzieci nie są gotowe, albo nie chcą, albo nie mają możliwości, by zaangażować się w biznes. Założenie fundacji powoduje, że z jednej strony rodzina nadal jest właścicielem majątku, a z drugiej strony biznes jest sprawnie zarządzany, bo ciągle ma jednego właściciela.” – Anna Turska-Tomczykowska

Cała rozmowa dostępna jest tutaj. 

27.05.2025

Sukcesorzy kontra nestorzy – jak przekazać stery młodszemu pokoleniu

Czytaj

27.05.2025

Podatek od niezgłoszonego spadku. Fiskus ma trzy lata na decyzję

Czytaj

23.05.2025

Fundacje rodzinne mają wzięcie

Czytaj

22.05.2025

V Forum na Wzgórzach – Biznes Rodzinny!

Czytaj