Polscy przedsiębiorcy wybierają fundacje rodzinne. Trend czy chwilowa moda
Czy fundacje rodzinne to chwilowa moda? Zdecydowanie nie – to trwały element krajobrazu polskiego biznesu.
W rozmowie z Business Insider Polska Anna Turska-Tomczykowska i Hubert Królak, EMBA z Bank Pekao S.A. podsumowują pierwsze dwa lata funkcjonowania ustawy o fundacjach rodzinnych – i pokazują, że przedsiębiorcy nie tylko szukają narzędzi sukcesji, ale też długofalowego inwestowania.
„Największym plusem i magnesem fundacji rodzinnej jest możliwość oddzielenia zarządzania od własności. To jest kluczowe w sytuacji, kiedy dzieci nie są gotowe, albo nie chcą, albo nie mają możliwości, by zaangażować się w biznes. Założenie fundacji powoduje, że z jednej strony rodzina nadal jest właścicielem majątku, a z drugiej strony biznes jest sprawnie zarządzany, bo ciągle ma jednego właściciela.” – Anna Turska-Tomczykowska