Podatek od reklamy

11.02.2021

Media

Przedsiębiorca, który zapłaci nowy podatek od reklam, nie będzie miał możliwości jego odliczenia. Komentarz dr. Jacka Matarewicza, Partnera w Kancelarii Ożóg Tomczykowski, dla Rzeczpospolitej.

2 lutego 2021 r. opublikowany został projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów – projekt ustawy o składkach z tytułu reklamy. Projekt ten przewiduje pobieranie składek z tytułu reklamy konwencjonalnej i reklamy internetowej.

„Niestety, przedsiębiorca, który zapłaci nowy podatek od reklam, nie będzie miał możliwości jego odliczenia. Projekt ustawy wprowadzającej opłatę reklamową zawiera rozwiązanie restrykcyjne dla przedsiębiorców. Kto uiści nową opłatę, nie zaliczy jej do kosztów uzyskania przychodów w podatkach dochodowych.”

Artykuł można przeczytać w drukowanym wydaniu dziennika Rzeczpospolita z dnia 11 lutego 2021 r.

Zapraszamy również do lektury alertu poświęconego podatkowi od reklamy, przygotowanego przez ekspertów Kancelarii Ożóg Tomczykowski – link do alertu oraz do obejrzenia wypowiedzi Patrycji Zdanowicz-Pastuszak, która wyjaśnia kogo obejmie nowa danina – link do filmu na YouTube.

13.06.2025

Fundacje rodzinne: ostatni dzwonek na złożenie sprawozdania finansowego

Czytaj

27.05.2025

Sukcesorzy kontra nestorzy – jak przekazać stery młodszemu pokoleniu

Czytaj

27.05.2025

Podatek od niezgłoszonego spadku. Fiskus ma trzy lata na decyzję

Czytaj

26.05.2025

Polscy przedsiębiorcy wybierają fundacje rodzinne. Trend czy chwilowa moda

Czytaj