PIT i VAT w przypadku influencerów

20.07.2020

Media

Influencerzy, którzy promują produkty firm w Internecie, coraz częściej zakładają działalność gospodarczą. Niestety, wielu z nich nie zdaje sobie sprawy, że obowiązują ich inne zasady rozliczania PIT i VAT niż osoby, które nie świadczą usługi tzw. influence marketingu jako przedsiębiorcy. Komentarz dla Pulsu Biznesu przygotowany przez Bartłomieja Senderowskiego, Associate oraz Marcina Rozbickiego, Junior Associate w Kancelarii Ożóg Tomczykowski.

„Influencer, otrzymując nieodpłatnie produkty do wykorzystania w kampanii reklamowej, powinien je opodatkować jak przychody z działalności gospodarczej. Czyli według stawek PIT 17 proc. lub 32 proc., jeśli rozlicza się według skali, a 19 proc., jeżeli jest objęty liniowym podatkiem— wyjaśnia Marcin Rozbicki, aplikant adwokacki w Kancelarii Ożóg Tomczykowski.

Praktycznie każda wybrana forma współpracy z influencerem niesie też skutki w VAT. Nie ma znaczenia, czy produkty dostarczają mu czynni podatnicy VAT (co jest najczęstsze), a on albo też ma taki status, albo jest zwolniony z VAT. Dla rozliczeń VAT istotne jest ustalenie, czy doszło do dostawy towaru.

Będzie nią nieodpłatne przekazanie produktów na rzecz influencera, jeżeli przedsiębiorca ma prawo do obniżenia należnego podatku o VAT naliczony z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów — tłumaczy Bartłomiej Senderowski, aplikant adwokacki w Kancelarii Ożóg Tomczykowski.”

Zachęcamy do lektury pełnego artykułu na pb.pl

28.07.2025

Z objaśnień w podatku u źródła warto korzystać, ale trzeba uważać na pułapki

Czytaj

25.07.2025

Jak to możliwe, że big techy płacą w Polsce niższe podatki niż polskie firmy?

Czytaj

23.07.2025

Kryptowaluty a fiskus. Ryzyko wykrycia zysków wzrośnie

Czytaj

22.07.2025

Niskie podatki od gigantów. Za mało płacą nie tylko Google i Facebook

Czytaj