Dodatkowe obciążenia dla prasy w czasie epidemii

04.02.2021

Media

Rząd postanowił wprowadzić nowy podatek, który może przynieść 800 mln zł dla skarbu pańśtwa, z czego połowa ma trafić do NFZ. Nowy podatek dotyczy reklam i może objąć wiele podmiotów, aczkolwiek będzie też trudny do wyegzekwowania. Komentarz naszego eksperta, dr. Jacka Matarewicz, Partnera w Kancelarii Ożóg Tomczykowski, eksperta BCC dla dziennika Rzeczpospolita.

„Składkę od reklamy konwencjonalnej uiszczą m.in. stacje telewizyjne, radiowe, wydawcy prasy, ale też domy mediowe, agencje PR, agencje 360 stopni (wykorzystujące różne narzędzia i kanały). Z kolei składka od reklamy internetowej ma być nałożona przede wszystkim na tzw. gigantów cyfrowych, jak Facebook i Google – mówi mec. Jacek Matarewicz, partner w Kancelarii Ożóg Tomczykowski.”

Artykuł znajduje się w dzisiejszym wydaniu Rzeczypospolitej lub w archiwum internetowym dziennika pod linkiem.

13.06.2025

Fundacje rodzinne: ostatni dzwonek na złożenie sprawozdania finansowego

Czytaj

27.05.2025

Sukcesorzy kontra nestorzy – jak przekazać stery młodszemu pokoleniu

Czytaj

27.05.2025

Podatek od niezgłoszonego spadku. Fiskus ma trzy lata na decyzję

Czytaj

26.05.2025

Polscy przedsiębiorcy wybierają fundacje rodzinne. Trend czy chwilowa moda

Czytaj